Poradnik kampanii VI - Mag w Heroes V
07/10/2010 01:08 - jareQ
 

Kampania Akademii w Heroes of Might and Magic V

Misja Pierwsza: Arogancki Mag

Treeborn Quiver

Cele:

 

Najszybszym i najprostszym sposobem na zdobycie miasta jest zaatakowanie go w pierwszym tygodniu. Twoim celem jest jak najszybsze dotarcie do miasta, więc po drodze skorzystaj tylko z Świątyni Magicznych Inkantacji, Planetarium, Studni Elderitha oraz Handlarza Artefaktów. Nie powinieneś mieć problemów z jednostkami w zamku, tylko nie zapomnij o używaniu podczas walki czaru Przywołania Żywiołów. Po zdobyciu miasta, pozwiedzaj okolicę aby awansować na 10 poziom i w ten sposób ukończyć misję.








Treeborn Quiver

Misja Druga: Wyzwolenie

Cele:

 

Ta misja będzie czasochłonna. Najlepiej zacząć ją od zajęcia kopalni i uzbroić w liczną straż garnizon na północy. Za garnizonem znajduje się Monolit przez który będzie cię najeżdżał wróg. Garnizon okaże się dobrą ochroną kopalń, ponieważ będzie zatrzymywał nieproszonych gości zanim dotrą do nich. Najprostszym sposobem na zapewnienie sobie zasobów jest wypłynięcie w morze. Na południu można kupić łódź. Na wysepkach znajdziesz wiele słabo chronionych kopalń i artefaktów. Gdy już zdobędziesz dość silną armię wyrusz przez Monolit na północne tereny. Masz tam do podbicia trzy miasta. Na początek zaatakuj Yafiah a następnie Ulamburiash. Wędrując po krainie zajmuj kopalnie oraz korzystaj z garnizonów, które powinny skutecznie bronić przed kiepsko uzbrojonymi wrogimi bohaterami. Gdy już zbierzesz naprawdę silną armię rusz na Al Safir. To nie będzie prosta walka. Jeżeli twój przeciwnik nie wybudował jeszcze Gidli magów 5 poziomu, zadanie to przypadnie tobie. Teraz pozostało podbić Lorekeep, centrum potęgi Markala. Znajduje się on na wyspie na południu, do której można dotrzeć tylko drogą morską. Jak już się tam znajdziesz zacznij od zajęcia Newpost. Podczas walki pamiętaj o czarach przywołań, a powinieneś wygrać te walki.

Treeborn Quiver

Misja Trzecia: Triumwirat

Cele:

 

Idź ścieżką, przed garnizonem skręć w prawo i najmij tutaj Chłopów i Nimfy. Następnie omiń garnizon i idź prosto, aż do wejścia do podziemi. Musisz zrobić to w miarę szybko, wtedy zdołasz nająć w Wojskowym Posterunku Przystani dwa razy więcej jednostek. Po wejściu do podziemi udaj się na południe. Zajmuj kolejno wszystkie źródła zasobów, aż dojdziesz do znaku z napisem "Więzienie".Skręć w lewo jak wskazuje znak i uwolnij Godryka. Zehir nadal niech zajmie się przeszukiwaniem podziemi, zaś Godrykiem udaj się do wyjścia. Idź do garnizonu. Zabierz stamtąd jednostki które się do ciebie przyłączą. Teraz zacznij podbijać miasta Gryfów. Po przejęciu każdego miasta pamiętaj o jego rozbudowie, jest to bardzo ważne bo do ostatecznej bitwy, będziesz potrzebował sporych w liczbach jednostek w swojej armii.Idąc ścieżką pomiędzy górami na południe od Millfield, napotkasz Findana, który wesprze cię w walce z Markalem. Aby doszło do potyczki musisz najpierw zająć wszystkie miasta Imperium. Siedziba Markala znajduje się na południowym-zachodzie. Walka z nim jest trzy etapowa. W każdym etapie będziesz walczył innym bohaterem, z czego każda kolejna potyczka jest trudniejsza. Po trzech wyczerpujących pojedynkach, wyślesz Markala do świata jego mrocznych sługusów.

Treeborn Quiver

Misja Czwarta: Sojusz

Cele:

 

Sukcesywnie z tury na turę wędruj w stronę północnej części mapy. Ważne jest aby każdy z bohaterów dotarł dość szybko do własnego Wojskowego Posterunku. Uważaj na patrole nieumarłych, walka z niektórymi jest nieopłacalna, bo po wygraniu walki z naszej armii i tak pozostałyby strzępy. Najlepiej pozajmować miasta nieumarłych. Gdy poczujesz się nieco pewniej w związku z ilością wojsk, rusz dalej na północ. Przez środek mapy wiedzie ścieżka do terytorium Imperium Gryfów. Tutejsi rycerze nie są najmocniejsi, nie powinieneś mieć problemów z zajęciem ich posiadłości. Idź się spotkać z Raelagiem i Shadyą. Ci członkowie klanu Ygg-Chall dołączą do wyprawy w celu odprawienia rytuału na Izabeli. Teraz pozostała już tylko walka z Izabelą. Nie spiesz się jednak i lepiej przygotuj się do tej potyczki, bo Izabela do ci do zrozumienia, że nie chce aby odprawiano na niej jakiś rytuał. Misja Piąta: Nadzieja Zehira

 

 

Treeborn Quiver

Misja Piąta: Nadzieja Zehira

Cele:

 

Rozgrywka na tej mapie będzie polegała wyłącznie na sprawdzeniu twoich zdolności taktycznych. Każdy z czterech bohaterów (Godryk, Zehir, Findan oraz Raelag) rozpoczyna w innym miejscu. Każdy zanim dotrze do Cytadeli Biary, będzie musiał pokonać wyładowany demonami garnizon. Pamiętaj więc szczególnie o minimalizacji strat. W każdej z kolejnych potyczek brać będą udział wszyscy twoi bohaterowie, tak więc jeżeli chcesz pokonać Biarę, każdy z herosów musi wygrać bitwę. Gdy już się z nią uporasz, przyjdzie ci zniszczyć magiczną ścianę, którą otoczona jest Cytadela Władcy Demonów. Ścianę zniszczyć może jedynie katapulta, zanim to cię stanie minie parę tur. W tym czasie pojawiać się będą coraz to nowe pomioty piekieł. Oczywiście ściana musi być zniszczona przez wszystkich bohaterów. Gdy tego dokonasz przyjdzie czas na finalny pojedynek - bohaterowie kontr Władca Demonów. Najlepiej jak najszybciej zabij Sukkubusy i wspieraj się czarami Przywołań. Mimo to walka będzie ciężka.

 

Spisano z poradnika dołączonego do oryginalnej gry Homm5
https://www.tawerna.biz/guide_42_poradnik-kampanii-vi---mag-w-heroes-v.html