Poziom 1: Gnolle / Gnolle Maruderzy
Słaba jednostka, nieco przydatna na początku gry, gdy nie można popisać się siłą swojej armii, jednak później staje się prawie bezużyteczna. Jest za wolna. Można używać jej, jako mięso armatnie. Próbując zakryć nimi jedną z jednostek strzelających. Ewentualnie, można „wystawić się” nimi, licząc, że oni otrzymają obrażenia, a lepsze jednostki pozostaną nienaruszone.
Poziom 2: Jaszczuroludzie / Reptilioni
Jedyna jednostka strzelająca w tym mieście, dość przydatna, zwłaszcza podczas oblężenia zamku. Warto nimi atakować szybkie jednostki wroga, bądź te strzelające. Z racji tego, że mają mało punktów życia, łatwo jest je zabić.
Poziom 3: Ważki / Smocze Ważki
Świetna jednostka, jedna z lepszych w tym mieście. Lata, jest niezwykle szybka, a gdy rzucimy na nią czar Przyspieszenie (i np. Kamienną Skórę, bądź Tarczę) jest naprawdę trudnym przeciwnikiem. Gdy jest ich ponad 100, są konkretnym pionkiem na polu gry. Niezwykle przydatne podczas oblężenia miasta.
Poziom 4: Bazyliszki / Bazyliszki Królewskie
Czasem zamieniają w kamień, co wyklucza spetryfikowaną jednostkę z gry do czasu ponownego jej zaatakowania. Poza tym, są dość wolne – przeciwnik może je wystrzelać – musi jednak mieć silną jednostkę strzelającą, ponieważ Bazyliszki są dość wytrzymałe. Podczas oblężenia zamku prawie w ogóle nieprzydatne.
Poziom 5: Gorgony / Wielkie Gorgony
Niezwykle wytrzymałe i trudne do zabicia. Czasem atakują śmiercionośnym spojrzeniem, co umożliwi im zabicie jednej jednostki przeciwnika. Są jednak za wolne, z racji tego nieefektywne – Przyspieszenie trochę pomaga. Ogólnie są jednostką dobrą, ale średnio przydatną.
Poziom 6: Wiwerny / Wiwerny Królewskie
Druga pod względem przydatności jednostka z Cytadeli. Druga i jednocześnie ostatnia latająca. Pomaga rzucenie na nie Przyspieszenia i Kamiennej Skóry (Błogosławieństwo z pewnością nie zaszkodzi). Są szybkie i zadają dużo obrażeń, ale są mało wytrzymałe. Warto atakować nimi jednostki strzelające, bądź szybkie jednostki przeciwnika. Świetnie spisują się podczas oblężenia zamku. Wiwerny królewskie czasem atakują Trującym Atakiem – który zatruwa przeciwnika na 3 tury (pierwsza jednostka z oddziału przeciwnika traci 50% zdrowia podczas każdej rundy – jeżeli nas taka zaatakuje, warto rzucić czar Rozproszenie, który swoją drogą bardzo przydaje się podczas gry z Cytadelą, szczególnie wtedy, gdy przeciwnik nas „oślepi”).
Poziom 7: Hydry / Hydry Chaosu
Jak na jednostkę 7 poziomu są wytrzymałe (250 zdrowia w „ulepszonej” wersji). Podczas walki są zadawalające, można rzucić czar Przyspieszenie, wtedy atakować najsilniejszą jednostkę przeciwnika. Hydra Chaosu uniemożliwia atakowanemu przeciwnikowi kontratak, poza tym atakuje jednostki przeciwnika, będące w pobliżu – warto więc pokombinować nad ustawieniem kursora z kierunkiem ataku. Niestety, ani nie strzela, ani nie lata, jest stosunkowo wolna, co stawia ją w niezbyt uprzywilejowanej pozycji porównując z jednostkami 7 poziomu z innych zamków.
Poziom 1: Szkielety / Kościeje
Ogólnie – są mięsem armatnim. Mają mało życia, łatwo je zabić. Ich atutem jest to, że są wskrzeszane po każdej walce (w różnej ilości). Są szybkie i gdy mamy ich dużo (ponad 500), i rzucimy Ne nie Przyspieszenie – można je traktować poważnie, gdyż zdają wówczas dużo obrażeń.
Poziom 2: Ożywieńce / Zombie
Nieefektywna jednostka ze względu na swoją powolność. Jak jest ich dużo i gdy rzucimy na nie przyspieszenie – podobnie jak Szkielety – mogą być groźne. Można je łatwo wystrzelać zanim zdążą podejść do naszych wojsk. Najlepszy z nich użytek w postaci żywej tarczy dla Liszy.
Poziom 3: Zjawy / Upiory
Świetna, szybka jednostka latająca, zadająca duże obrażenia. Wysysają manę oraz same się regenerują. Warto rzucić na nie Przyspieszenie i Kamienną Skórę – gdyż nie są zbytnio wytrzymałe. Jedna z trzech jednostek, których używamy w przeważającej większości walk.
Poziom 4: Wampiry / Wampiry Lordowie
Druga z jednostek, których używamy w przeważającej większości walk. Są szybkie (choć Przyspieszenie nie zaszkodzi), poruszają się za pomocą teleportacji. Są mało wytrzymałe – warto rzucić Kamienną Skórę. Zadają duże obrażenia. Wysysają punkty życia z zaatakowanego przeciwnika. Uniemożliwiają również kontratak.
Poziom 5: Lisze / Arcylisze
Trzecia i zarazem ostatnia z jednostek, których używamy w przeważającej większości walk. Są świetne jeżeli chodzi o walkę na dystans – atakują Zabójczą Chmurą zadając przy tym duże obrażenia. Są niestety prawie bezbronne w walce wręcz. Z racji tego, że są mało wytrzymałe, rzucamy na nie czar Kamienna Skóra.
Poziom 6: Czarni Rycerze / Władcy Mroku
Niezwykle silna i wytrzymała jednostka, jednak za wolna, by móc stać się jedną z najsilniejszych w armii. Mają szansę zaatakować wroga Przekleństwem, Uderzeniem Śmierci – co sprawia, że zaatakowana jednostka atakuje z minimalną siłą. Władcy Mroku mają ponadto szansę na zadanie podwójnych obrażeń. Są jednak za wolne – z racji tego pamiętać warto o Przyspieszeniu.
Poziom 7: Kościane Smoki / Upiorne Smoki
Dobra, szybka jednak niezbyt wytrzymała jednostka (jak na 7 poziom). Warto próbować zaatakować nimi najsilniejsze jednostki przeciwnika, bądź te najszybsze – zanim one zaatakują nas.
Poziom 1: Gobliny / Hobgobliny
Średnio wytrzymałe, nie strzelają, są stosunkowo szybkie. Mało użyteczne podczas walki, choć są świetną tarczą dla Uruków.
Poziom 2: Wilczy Jeźdźcy / Wilczy Rycerze
Jedna z głównie używanych jednostek w tym mieście. Są szybcy, co daje im wyjątkową przewagę nad innymi jednostkami. Atakują dwukrotnie. Warto rzucić Przyspieszenie, Kamienną Skórę – gdyż są mało wytrzymałe. Atakujemy nimi jednostki strzelające. W celu unieruchomienia warto „oślepić”.
Poziom 3: Orkowie / Urukowie
Świetna jednostka strzelająca, zadająca duże obrażenia. Jednak w walce wręcz nieprzydatna. Warto rzucić Kamienną Skórę – gdyż są mało wytrzymałe. Jedna z głównych jednostek używanych w większości bitew.
Poziom 4: Ogry / Ogry Szamani
Wolni – za wolni by być efektownymi pionkami na heksowym polu gry. Są dość wytrzymali i zadają duże obrażenia. Warto w ich przypadku posiłkować się Przyspieszeniem. Aby je zabić, należy próbować je wystrzelać zanim do nas dojdą. Rzucają Żądzę Krwi.
Poziom 5: Roki / Ptaki Gromu
Świetna, szybka, zadające duże obrażenia jednostka latająca. Mimo wszystko – pamiętajmy o Kamiennej Skórze – gdyż jest mało wytrzymała. Czasem atakują Uderzeniem Błyskawicy (zadający określoną ilość obrażeń, uzależnioną od liczby Ptaków Gromu). Jedna z głównych jednostek używanych w większości walk. Jeżeli rzucimy na nie przyspieszenie, mogą za pierwszym razem zabić jednostki strzelające przeciwnika, bądź te, które zadają duże obrażenia.
Poziom 6: Cyklopy / Cyklopy Królewskie
Mogą niszczyć mury podczas oblężenia zamku. Są mało wytrzymałe, ale zadają ogromne obrażenia. Warto je czymś zasłonić, np. Ogrami. Cyklopy atakują efektywnie z dystansu. Ważne by rzucić na nie Kamienną Skórę.
Poziom 7: Behemoty / Behemoty Starożytne
W wersji ulepszonej obniżają obronę atakowanej jednostki o 80% (w podstawowej o 40%). Jeżeli rzucimy na nie Przyspieszenie, biorąc pod uwagę ich żywotność (300, co równa się jedynie Czarnym Smokom i Tytanom), są jedną z najsilniejszych jednostek w grze. Atakujemy nimi najszybsze, bądź najwytrzymalsze jednostki przeciwnika. Ewentualnie te, które mają najwięcej życia. Jeśli z nimi walczymy, warto je najpierw oślepić.
Poziom 1: Troglodyta / Piekielny Troglodyta
Średnio wytrzymałe, nie strzelają, są stosunkowo szybkie. Przydają się na początku gry – wtedy zdają duże obrażenia, jak na jednostkę 1 poziomu. Ogólnie, mało użyteczne podczas walki. Służą natomiast świetnie, jako tarcza dla Obserwatorów i Meduz.
Poziom 2: Harpie / Harpie Wiedźmy
Jedna z głównych jednostek. Są szybkie, co daje im wyjątkową przewagę nad innymi jednostkami. Atakują i wracają na miejsce, uniemożliwiając kontratak. Warto rzucić Przyspieszenie, a także Kamienną Skórę, gdyż są mało wytrzymałe. Atakujemy nimi jednostki strzelające.
Poziom 3: Złe Oczy / Obserwatorzy
Brak ograniczeń w walce wręcz. Zadają duże obrażenia. Są mało wytrzymałe (należy je wspomóc Kamienną Skórą,. Błogosławieństwem i Precyzją). Atakują na dystans, warto je przysłonić Troglodytami. Jedna z głównych jednostek.
Poziom 4: Meduzy / Meduzy Królewskie
Brak ograniczeń w walce wręcz. Czasem petryfikują przeciwnika. Są mało wytrzymałe (należy je wspomóc Kamienną Skórą,. Błogosławieństwem i Precyzją). Jedna z głównych jednostek.
Poziom 5: Minotaury / Wielkie Minotaury
Mają wysokie morale, jednak nie zmienia to ich powolności. Są wręcz nieefektywne, można rzucić Przyspieszenie, ale w tym przypadku, na niewiele się to zda. Warto wspomóc je Błogosławieństwem i Kamienną Skórą.
Poziom 6: Mantikory / Chimery
Bardzo dobra, szybka i wytrzymała jednostka latająca. Zadaje dużo obrażeń. Atakuje klątwą Unieruchomienie, co eliminuje zaatakowaną jednostkę z gry do czasu ponownego jej zaatakowania.
Poziom 7: Czerwone Smoki / Czarne Smoki
Czarne Smoki są całkowicie niewrażliwe na magię. Z pewnego punktu jest to wada, gdyż nie można rzucić na nie czarów wspomagających. Ogólnie jednak jest to ich ogromna zaleta. Oprócz tego Czarne Smoki są jedną z trzech najsilniejszych jednostek w grze. Są niezwykle szybkie i gdy jest ich dużo, są niewątpliwie niezastąpione. Jedna z głównych jednostek.
Poziom 1: Chochliki / Chowańce
Średnio wytrzymałe, nie strzelają, są stosunkowo szybkie. Przydają się na początku gry. Ogólnie, mało użyteczne podczas walki. Służą natomiast świetnie, jako tarcza dla Magogów.
Poziom 2: Gogi / Magogi
Jedna z głównych jednostek używanych w walce. Są jedyną w tym mieście jednostką strzelającą, dlatego należy zważać na nie i sukcesywnie osłaniać je Chowańcami. Warto rzucić na nie Precyzję i Błogosławieństwo. Są mało wytrzymałe.
Poziom 3: Piekielne Ogary / Cerbery
W początkowej fazie gry mogą się trochę przydać, jednak później są nieco za wolne. Są dobrą jednostką, zadającą duże obrażenia i charakteryzującą się średnią wytrzymałością. Warto je wspomóc Błogosławieństwem i kamienną Skórą. Atakują jednocześnie 3 pola, więc warto pokombinować z kierunkiem kursora podczas ataku. Cerbery powstrzymują kontratak. Jedna z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 4: Demony / Rogate Demony
Nie charakteryzują się żadną unikalną umiejętnością. Są wolne, ale zadają duże obrażenia. Nie używa się ich podczas walki, głównie przez ich powolność. Ponieważ łatwo je wystrzelać, wspomagamy je Kamienną Skórą.
Poziom 5: Czarty / Czarty Lordowie
Są dobrą jednostką, zadają duże obrażenia, są przy tym również wytrzymałe. Przywołują Demony z ciał sprzymierzeńców. Są jednak za wolne, przez co są prawie nieużyteczne podczas walki. Warto wspomóc je Błogosławieństwem i Kamienną Skórą.
Poziom 6: Ifryty / Ifryty Sułtańskie
Są szybkie, co daje im wyjątkową przewagę nad innymi jednostkami. Atakują ogniem, zadając przy tym ogromne obrażenia. Są odporne na ogień, nienawidzą Dżinnów, chroni je Tarcza Ognia. Jedna z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 7: Diabły / Arcydiabły
Są bardzo szybkie, co daje im wyjątkową przewagę nad innymi jednostkami. Są jedną z głównych jednostek używanych w walkach. Poruszają się za pomocą teleportacji. Ich charakterystycznymi umiejętnościami są: minus 1 punkt do szczęścia przeciwnika, powstrzymanie kontrataku, nienawiść do Aniołów. Wadą jest to, że mają zaledwie 200 punktów życia, co na jednostkę 7 poziomu jest stosunkowo za mało.
Poziom 1: Centaury / Centaury Bojowe
Szybka, zadająca duże obrażenia jednostka 1 poziomu. Bardzo przydatna w walce. Warto wspomóc ją Błogosławieństwem i Przyspieszeniem. Dość wytrzymała. To jedna z głównych jednostek używanych w walkach.
Poziom 2: Krasnoludy / Krasnoludy Wojownicy
Są bardzo wolne, ale za to wytrzymałe. Zadają do tego duże obrażenia. W ulepszonej wersji mają 40% odporności na magię (w podstawowej 20%). Najczęściej służą, jako tarcza, bądź mięso armatnie.
Poziom 3: Leśne Elfy / Wysokie Elfy
Świetna jednostka, zadająca duże obrażenia. Elfy są niestety mało wytrzymałe, dlatego rzucamy na nie Kamienną Skórę. Atakują dwukrotnie. Są jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 4: Pegazy / Srebrne Pegazy
Są odporne na magię, niezwykle szybkie i zadają duże obrażenia. Z pomocą Przyspieszenia mają niemal całe pole heksowe do popisu. Świetna, bardzo często używana jednostka, choć stosunkowo mało wytrzymała, warto więc wspomóc ją Kamienną Skórą.
Poziom 5: Drzewce / Enty
Za wolne. Zadają duże obrażenia i rzucają czar Oplątanie, które paraliżuje wroga. Są wytrzymałe i mocne. Jednak z racji ich powolności są nieefektywne na polu bitwy.
Poziom 6: Jednorożce / Jednorożce Bitewne
Duża wytrzymałość, duże obrażenia, duża szybkość. Oślepiają atakowanego przeciwnika, posiadają Aurę Antymagiczną. Warto rzucić na nie Przyspieszenie oraz Błogosławieństwo. Są jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 7: Zielone Smoki / Złote Smoki
Szybkie, zadają duże obrażenia, atakują Zionięciem, toteż mogą zadać obrażenia kilku jednostkom jednocześnie. Zielone Smoki posiadają odporność na magię do poziomu 3, natomiast Złote Smoki do 4 poziomu magii. Są jedną z głównych jednostek używanych w walkach.
Poziom 1: Nimfy / Rusałki
Szybkie, zadające duże obrażenia. Można je wspomóc Przyspieszeniem, wtedy mają do dyspozycji całe pole heksowe. Rusałki powstrzymują kontratak. Są jedną z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 2: Żywiołaki Powietrza / Żywiołaki Burzy
Niewrażliwość na Błyskawicę oraz Burzę Ognia. Brak ograniczeń w walce wręcz. Jednostka strzelająca, przydatna podczas walki. Warto wspomóc ją Błogosławieństwem i Precyzją. Jest jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 3: Żywiołaki Wody / Żywiołaki Lodu
Jednostka strzelająca, odporna na lód, wrażliwa na ogień. Mało wytrzymała, toteż warto wspomóc ją Kamienną Skórą. Można osłonić je Żywiołakami Magmy. Są jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 4: Żywiołaki Ognia / Żywiołaki Energii
Odporność na Magię Ognia i czary umysłu. Są bardzo szybkie i zadają duże obrażenia. Warto rzucić na nie Przyspieszenie. Są jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 5: Żywiołaki Ziemi / Żywiołaki Magmy
Niezbyt przydatna jednostka. Niewrażliwa na zaklęcie Deszcz Meteorytów i czary umysłu. Osłaniamy nimi jednostki strzelające.
Poziom 6: Żywiołaki Umysłu / Żywiołaki Magii
Powstrzymują kontratak, atakują wszystkich przyległych przeciwników. Są niezwykle efektowne, wytrzymałe i na dodatek zadają bardzo duże obrażenia. Ponieważ są nieco wolne, rzucamy na nie Przyspieszenie. To jedna z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 7: Ogniste Ptaki / Feniksy
Atakują Zionięciem, są odporne na czary ognia. Feniksy się odradzają. Ich wadą jest to, że mają tylko 200 punktów życia. Rekompensuje to jednak ich wysoki, cotygodniowy przyrost (4 sztuki). Bardzo szybkie, niemal zawsze atakują jako pierwsze. Są jedną z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 1: Gremliny / Większe Gremliny
Gremliny Większe strzelają z dobrym skutkiem, pamiętajmy więc, by wcześnie je ulepszyć. Gdy jest ich sporo, zadają duże obrażenia i są często używaną jednostką. Mało wytrzymałe, więc warto wspomóc je Precyzją Błogosławieństwem i Kamienną Skórą.
Poziom 2: Gargulce / Obsydianowe Gargulce
Są przeciętną jednostką, jednak z racji tego, że latają – używamy je praktycznie przez cały czas trwania rozgrywki. Są nieco wolne, dlatego wspomagamy je Przyspieszeniem oraz dodatkowo Błogosławieństwem. Jedna z głównych jednostek używanych w bitwie.
Poziom 3: Kamienne Golemy / Żelazne Golemy
Nie używa się ich prawie w ogóle, z racji, iż są bardzo powolne. Mimo tego są wytrzymałe i zadają duże obrażenia. Ich dodatkowym atutem jest odporność na magię, a raczej zmniejszenie obrażeń od zaklęć, o 50%. Można je użyć, jako tarczy dla Magów, bądź Gremlinów.
Poziom 4: Magowie / Arcymagowie
Świetna jednostka strzelająca. Mało wytrzymała, dlatego należy wspomóc ją Kamienną Skórą. Zadaje duże obrażenia i nie ma żadnych ograniczeń w walce wręcz. Dodatkowo zmniejsza koszt rzucanych zaklęć przez bohatera. Atakujemy nimi przede wszystkim wrogie jednostki strzelające. Jedna z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 5: Dżinny / Wielkie Dżinny
Szybkie, zadające duże obrażenia, jednak mało wytrzymałe, dlatego też wspomagamy je Kamienną Skórą i Błogosławieństwem. Dodatkowo mogą rzucić losowy czar wzmacniający na sojusznicze jednostki. Nienawidzą Ifrytów, którym zadają 150% obrażeń. Jedna z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 6: Nagi / Nagi Królewskie
Bardzo wytrzymałe, zadające duże obrażenia. Powstrzymują kontratak. Są nieco za wolne, dlatego wspomagamy je Przyspieszeniem i Błogosławieństwem. Jedna z głównych jednostek używanych w walce i prawdopodobnie najlepsza jednostka 6 poziomu.
Poziom 7: Giganci / Tytani
Świetna jednostka, jedna z najlepszych w grze. Strzela zadając ogromne obrażenia, równie efektownie atakuje w walce wręcz. Odporne na czary umysłu. Zadają zwiększone obrażenia podczas walki z Czarnymi Smokami.
Poziom 1: Pikinierzy / Halabardnicy
Na początku gry przydają się, gdyż zadają dość spore obrażenia, jak na jednostkę 1 poziomu. Później natomiast stają się celem zaklęć rzucanych przez wrogiego bohatera. Warto przysłonić nimi Kuszników, bądź Kapłanów.
Poziom 2: Łucznicy / Kusznicy
Kusznicy strzelają dwukrotnie, pamiętajmy więc, by wcześnie ich ulepszyć. Zadają duże obrażenia, jednak są mało wytrzymali, dlatego tez należy wspomóc ich Kamienną skórą, Błogosławieństwem i Precyzją. Są główną jednostką używaną podczas walki.
Poziom 3: Gryfy / Królewskie Gryfy
Świetna, szybka jednostka latająca. Gryfy królewskie posiadają nieograniczony kontratak, co jest niezwykle pomocne podczas bitwy. Warto rzucić na nie Przyspieszenie, Błogosławieństwo, Kamienną Skórę, a nawet Modlitwę. Jedna z głównych jednostek używanych w walce i możliwie najlepsza jednostka 3 poziomu.
Poziom 4: Zbrojni / Krzyżowcy
Z racji tego, iż są dość wolni, częściej służą , jako tarcza dla Kuszników czy Kapłanów. Mimo to zadają duże obrażenia, są wytrzymali, a Krzyżowcy na dodatek atakują dwukrotnie. Warto wspomóc je Błogosławieństwem i Modlitwą.
Poziom 5: Mnisi / Kapłani
Świetna jednostka strzelająca, zadająca duże obrażenia. Mało wytrzymali, dlatego wspomagamy ich Kamienną Skórą, Modlitwą i Precyzją. Jedna z głównych jednostek używanych podczas bitew.
Poziom 6: Kawalerzyści / Czempioni
Bardzo wytrzymali, zadają duże obrażenia oraz dostają premie podczas walki. Warto rzucić na nie Przyspieszenie, Modlitwę oraz dodatkowo Kamienną Skórę. Jedna z głównych jednostek używanych w walce.
Poziom 7: Anioły / Archanioły
Świetna jednostka, jedna z najlepszych w grze. Lata po całym